Cress- Marissa Meyer (Ay Günlükleri #3) | Kitap Yorumu

30 Nisan 2016 Cumartesi


Daha ufacık bir kız çocuğuyken, cadı onu ne kapısı ne de merdiveni olan bir uzay uydusuna hapsetti.
Gelecekte bile, 
KULEYE HAPSEDİLEN GENÇ KIZLAR VAR...

Cress, Cinder’ı Kraliçe Levana’nın hain planlarından haberdar etmek için her şeyi göze almıştı. Ancak ufak bir sorunu vardı. Çocukluğundan beri, hapsedildiği bir uyduda yaşıyordu ve ona eşlik eden tek şey internet bağlantılı ekranlardı. Elinde yalnızca bu ekranlar olunca, Cress’in de efsanevi bir hackera dönüşmesi kaçınılmazdı. 
Bütün Dünya; Cinder, Kaptan Thorne, Scarlet ve Wolf’un peşindeydi. Onlar ise Levana’nın planlarını altüst etmek için Cress’i esir tutulduğu uydudan kurtarmaya ant içmişti. Ancak bir şeyler ters gitti ve ekip üyeleri uzayın ortasında birbirlerini kaybetti. Kraliçe Levana ise hiçbir şeyin İmparator Kai ile düğününü engellemesine izin vermemeye, dolayısıyla Cinder’ın peşini bırakmamaya kararlıydı. 

Cress, Scarlet ve Cinder, Dünya’yı kurtarmaya gönüllü olmamıştı. 
Yine de Dünya’nın tek umudu Cress, Scarlet ve Cinder’dı.





Seriye son hız devaam. Cinder ve Scarlet yorumlarına üstüne tıklayarak ulaşabilirsiniz.

İlk kitapta Cinder-Kai, ikinci kitapta Scarlet-Wolf, üçüncü kitabımızda da Scarlet-Thorne ilişkisi görüyoruz. Peki Cress de hangi hikayenin kurgusunu okuyacağız =? Yorumunu yapayım zaten hangi hikaye olacağı açığa çıkar.



Cress doğduğunda Aylı özelliği olmadığı için ölüm kararı verildi. Ama Levana'nın sihirbazı Sybil kendi işlerini yaptırmak için Cress'i ölene kadar uyduya hapis eder. İnternet bağlı bilgisayarla tek başına kalan kız tabii ki hacker olur. 

Cress'in en büyük hayali Dünya. Sürekli filmler izler. Geçmişi araştırır. Bende teknoloji bile olsa tek başıma olacağımdan çıldırırdım ama neyse konumuz bu değil. 

Hani Scarlet daha aksiyonlu demiştim ya size sözümü geri alıyorum. Galiba en aksiyonlu olanı Cress. Cinder de sadece Prens Kai ile aşk yaşaması, Prenses Selene olmasını okumuştuk. Ama şimdi bütün Dünya Cinder, Thorne, Scarlet ve Wolf'un peşinde. Onların amacı ise Levana'nın planlarını bozmak için Cress'ı uydudan kurtarmak. 



Plan çok güzel işliyor ama tam Cress'ı kurtaracak iken Sybil ortaya çıkıyor. Karakterler tekrar dört bir yana ayrılmak zorunda kalıyor. Scarlet'ı Sybil kaçırıyor. Wolf ve Cinder Dr. Erland'ı aramaya çıkıyor. Cress ve Thorne ise hayatta kalmaya çalışıyor. Aksiyonun dibi arkadaşlar...


Cress'i ben daha çok sevdim. Her kitapta da böyle diyorum :) Ama Cress cidden daha güzeldi. Saf ve utangaç hallerini okumak çok zevkliydi. Thorne'nın çapkın ve esprili halini saymıyorum bile. Bitmesini hiç istemedim. Yazarın kalemi çook güzel. 

Diğer karakterlerden Wolf ise Scarlet'in kaçırılması ile resmen ayarları bozuluyor. Çoğu zaman kendine hakim olamıyor. Aşık hallerini okumak kendini daha çok hayran  bıraktırdı. Önceki kitapların devamını okumak, yazarın finali nasıl bağlayacağını heyecan içinde bekledim. Winter'ı hemen okumak istiyorum, fakat bendeniz Merve bu aralar kitap alamıyorum. Onun hüznünü mü yaşayayım yan kitap olan Levana da Winter'ın ilk dört bölümünün olmasına mı sevineyim :?

Başta hangi hikayenin kurgulandığını sormuştum. Uyduya hapsedilme deyince akla ilk gelen tabii ki Rapunzel olur. O zaman beyaz atlı Prens de Thorne mi oluyor...  Seri hakkında hiç kimseden kötü yorumunu duymadım o zaman siz niye okumuyorsunuz ?







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS