Winter - Marissa Meyer (Ay Günlükleri Serisi #4) | Kitap yorumu

27 Haziran 2016 Pazartesi

Bu masallarda mutlu sonu kadınlar yazacak!

Ay halkı, yüzündeki yara izlerine aldırmadan zarafeti ve nezaketiyle hepsini büyüleyen Prenses Winter'a hayrandı. Herkes, genç Prenses'in, üvey annesi Kraliçe Levana'dan çok daha nefes kesici bir güzelliği olduğunu düşünüyordu. Winter, üvey annesinden pek hoşlanmıyordu. Eh, bunda Levana'nın, genç ve güzel Prenses'in çocukluk arkadaşı ve yakışıklı saray muhafızı Jacin'e duyduğu hisleri onaylamamasının da etkisi vardı tabii. Ancak Winter, Levana'nın sandığı kadar zayıf biri değildi ve yıllardır üvey annesinin isteklerini görmezden gelmeyi başarmıştı.

Winter, sayborg mekanik ustası Cinder ve arkadaşlarıyla birlikte belki de büyük bir devrim başlatacak ve uzun süredir gizliden gizliye süren bir savaşı nihayete erdirecekti. Cinder, Scarlet, Cress ve Winter; Kraliçe Levana'yı alt edip kendi mutlu sonlarını yazabilecek mi? "Ay Günlüğü" serisi sona erdi. Artık hiçbir masalda böyle bir tat bulamayacaksınız. Kendi masalınızı yaşasanız bile.


Mükemmel bir serinin mükemmel bir kitabı ile selamlar. Bir seri bu kadar güzel olabilir mi? İlk defa bir kitap bitmesin diye yavaş yavaş okudum. Özellikle sona yaklaştıkça sayfaları zar zor çevirdim. Bu seriye üç dört kitap eklense yine büyük zevkle okurum.

Aşağıdan diğer kitapların yorumuna ulaşabilirsiniz; Diğer kitabı okumayanlar için spoiler içerir.



"Şu koca galakside beni sevilmeye layık bulan bir sen varsın zaten."
"Şu koca galakside benden delisi yok da ondan."





Serinin üçüncü kitabı Cress de olaylar iyice karmaşık hale gelmişti. Cinder yanında olan arkadaşları ile Rampion'da bir plan yapar ve bu planı uygular. Ama işler hiç o kadar da kolay olmuyor. Wolf Scarlet'ini nasıl istiyorsa, Prenses Selene de kendi hakkını istiyor. Ay'ın gerçek kraliçesini kendi halkına kanıtlamak hiç o kadar da kolay değildir! Levana cadısı başlı başına zaten olay. O sihirbazlara ayrı sinir oldum. Winter ise bu olayların en masumu... Küçüklükten beri gördüğü halüsinasyonlar yüzünden deli olarak nitelendirmeleri ne kadar doğru? Neyse ki yanı başında kapı gibi Jacin var. O her şeyden onu korur. Yalnız Cress ve Thorne'den sonra Winter - Jacin aşkı favorim oldu.








Kitabı soluksuz okudum. O karşı karşıya gelme sahnesini Alacakaranlık Şafak Vakti'nde ki gibi heyecan doluydu. Kitabı lütfen rahatsız edilmeyeceğiniz bir yerde okuyun. Yoksa fazla saldırgan olabilirsiniz-.- 


Ben biraz daha Cress - Thorne ilişkisi olmasını isterdim. Wolf ve Scarlet'e zaten laf yok. Bir de bir şey sormak istiyorum. İko ve Kinney arasında bir şeyler olmasını bekleyen tek ben miydim? Olsaydı çok güzel olurdu be...


Yurt dışında seriye bir kitap daha eklenmiş. Stars Above. Goodreads'ta 4,5 olarak geçiyor. Konusunu anladığım kadarıyla geçmişi anlatıyor. Cinder'ın Dünya'ya gelişi, Wolf'un katile dönüşmesi, Prenses Winter'in Jacin ile tanışması anlatılıyormuş galiba. Çıksa da hemen okusak duy sesimizi Artemis...

2 yorum:

  1. İko ve Kinneyi ben de çok bekledim ya :D Stars Abovedaki The Little Android hikayesi ikisini anlatıyordur diye umuyorum ben. Bir de Stars Above Semadaki Sitareler diye çevirilecek diye bir duyum aldım. Ne kadar doğru bilemem :D

    YanıtlaSil

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS