Senden Önce Ben - Jojo Moyes | Kitap Yorumu

16 Haziran 2016 Perşembe

Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...

Yaşamın ince detayları Lou'dan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou'nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur? 



"Bazen sabahları uyanmak istememin tek nedeni sen oluyorsun Clark."


Eskiden Pegasus denilince aklıma hep Senden Önce Ben ve Bir Gün kitabı gelirdi. Tabi o zamanlar kitaplarla aram pek iyi değildi. Hiç kitap okumayan biri bile Senden Önce Ben kitabını bilir. İlk çıktığında baya ses çıkarmıştı. Arkadaşlarıma kitabın nasıl olduğunu sorduğumda 'sen daha okumadın mı?' diye tepki aldığım doğrudur. Sonradan başladılar Will'e aşığım, mükemmel bir kitap. Sonunda çok ağlamıştım diye kitabın mükemmelliğinden bahsettiler sonra biri de çıkıp bu kitabı kesin okumalısın deyip kitabı okumam için verdi. Ve bende dram sevdiğim için seve seve kabul ettim. Ama gelin görün bu Merve'nin gözünden bir damla yaş aktı mı ? Galiba kitabın konusundan herkes konuştuğundan okumadan kitabı okumuş kadar oldum. Teşekkürler Türkiye -.-


Karakterlerden bahsetmek istiyorum.
     Will; enerji dolu, her türlü maceraya atılan, kızların gözdesi, başarılı bir iş adamıydı. Ta ki talihsiz kaza olana kadar. Artık tekerlekli sandalyeye mahkum, kolunu bile kaldıramayan huysuz birine dönmüştür. 
    Lou'yu bir cümle ile anlatmak gerekirse; müthiş moda anlayışıyla, enerji dolu minnoş bir kız. Çalıştığı kafenin kapanması üzere ailesine bakmakla yükümlü olan Lou yeni bir iş arayışına girer. Acil iş aradığından her işi kabul edecek durumda. Önüne de hasta bakıcılığı düşer. Kendisi yaşlı birine bakacağını sanarken, suratsız Will'in bakıcısı olur. Tüm kitabın özeti budur arkadaşlar :D

"Sen, Clark,"dedi. "Bu kahrolası duruma düştüğümden beri konuşabileceğimi hissettiğim tek kişisin."


Kitapta Lou'nun enerjisi, çabaları hoşuma gitti. En nefret ettiğim özelliği sevgilisi Patrick oldu. Bir yandan Will'le uğraşırken diğer yandan sevgilisinin yanına gitmesini çok saçma buldum. Galiba yabancı yazarlarda buna alışmak lazım. Will de baya inatçı çıktı. Ama hareketleri, davranışları, Lou'ya yaptıkları çok güzeldi. Son ana kadar düşünceli olması Will'e aşık olmak için yeterli sebep. Gerçi ben Will karakterini Sam Claflin oynayacağını duyduğumdan itibaren aşığım. 

Yarın vizyona girecek olan film için yorumunu girmek istedim. Umarım filmi hayal kırıklığına uğratmaz. 

Bu arada filmin çıkacağı gün yani yarın kitabın devamı olan Senden Sonra Ben çıkıyor. Kitabın sonu net biterken bu kitap biraz saçma geldi bana. Ayrıca filme özel baskısı da çıkıyor !! 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS