Tersyüz- AMY HARMON | Kitap Yorumu

6 Eylül 2015 Pazar





Kitabın Adı:Tersyüz
Orjinal Adı: Making Faces
Yazar: Amy HARMON
Çeviri: Arzu Altınanıt
Seri: -
Tür: New Adult, Romance
Yayıncı: Yabancı
Sayfa Sayısı: 373
Goodreads Puanı: 4.45








Ambrose Young okulun en çekici çocuğu ve kasabanın yıldız güreşçisiydi. Uzun boylu ve yapılı bir vücudu, omuzlarına değen saçları ve yakıcı gözleriyle aşk romanlarının kapaklarını süsleyebilecek kadar yakışıklıydı. Fern Taylor bunun farkındaydı ve Ambrose Young'a âşıktı. Belki de bu kadar yakışıklı olduğu için Fern asla onunla birlikte olabileceğini düşünmemişti. Ta ki her şey tersyüz olana ve Ambrose'un eski yakışıklılığından eser kalmayana dek… Tersyüz, beş genç adamın küçük bir kasabadan kalkıp savaşa gidişinin ve içlerinden sadece birinin geri dönüşünün hikâyesi... Hayatı, benliği, güzelliği kaybetmenin hikayesi... Bir kızın, yıkılmış bir çocuğa ve yaralı bir savaşçının, sıradan bir kıza olan aşkının hikâyesi... Kalp kırıklığının üstesinden gelen bir arkadaşlığın ve bilinen kalıpların dışına çıkan bir kahramanın hikayesi... Tersyüz, hepimizin içinde biraz iyiliğin biraz da kötülüğün olduğunu keşfettiğimiz modern çağın Güzel ve Çirkin'i...



Benim Yorumum ;

Kitabı bitiriğimde ne düşüneceğimi bilemedim. Hiç kitap okumak istemedim bile diyebilirim. Ya mükemmel ötesiydi !?! Bu kitabı beğenmeyen varsa gelsin beni bıçaklasın... Yazarın dilini çok beğendim. İlk başlarda kötü çocuk masum kız ilişkisi var sanıyordum ama ucundan geçmezdi. Shakespeare o kadar yerinde kullanılmış ki ! Anlatmaya kelimeler yetmiyor. Çoğu kişi için kitapta iki  karakter olabilir; Fern, Ambrose fakat benim için arka planda kalan Bailey ana karaketerdi.




Konusu; Küçük bir kasabada gerçekleşiyor. Ana karakterimiz Fern. Kızıl saçları, diş telleri ile kasabanın çirkin kızı ama tam bir kitap kurdu, zeka küpü. Küçüklükten beri aşık olduğu Ambrose. Güreş ile uğraşıyor ve oldukça yakışıklı. En sevdiğim karakter Bailey  <3 . Fern'in kuzeni ve hastalığı yüzünden (ismini hatırlamıyorum) tekerlekli sandalyede. Güreşe oldukça meraklı, Ambrose fanı diyebilirim. Fern ile bağlantısı mükemmel. Her şeyi beraber yapıyorlar. Fern onun sağ kolu gibi. Dostluklarını ağlayarak okudum... Ambrose bir olaydan sonra askere gitmek istiyor ve arkadaşlarıda peşinde... Askerden dönüşü ile olaylar başlıyor diyebilirim. Ne olduğunu söylemiyorum spoilere girer. Ama siz bu muhteşem ötesi kitabı okumak için geç kalmadınız mı ?


ALINTILAR

"Hepimizin yüzünü Tanrı yarattıysa, benimkini yaratırken kahkalarla gülmüş müdür ?"


"Bir resme renklerin bulanıklaşıp artık neye baktığınızı anlamayacak hale gelene kadar baktınız mı hiç? Ne görüntü vardır ne yüz ne de şekil... Sadece renk sadece boya anforu...'
Bence insanlarda böyledir. Onlara gerçekten baktığınızda burnu, düzgün dişleri görmez olursunuz. Sivilce izlerini ya da çenedeki çukuru görmez gözleriniz. Bunlar bulanmaya başlar ve birden renkleri, deniz kabuğunun içindeki yaşamı görmeye başlarsınız ve güzellik yepyeni bir anlam kazanır."







1 yorum:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS