Kördüğüm- CALIA READ || Kitap Yorumu

28 Eylül 2015 Pazartesi






Kitabın Adı: Kördüğüm
Orjinal Adı: Unravel
Yazar: Calia Read
Çeviri: İnci Nazlı
Seri: -
Tür: Yeni Yetişkin-Romantik-Dram
Yayıncı: Yabancı
Sayfa Sayısı: 333
Goodreads Puanı: 4.07






Bir ay önce, akıl hastanesine yatırıldım. 

Dün, Lachlan ziyaretime geldi. Beni öptü ve aklımı kaçırmaya başladığımı söyledi. Saatler sonra Max düşüncelerimi işgal etti; deli olmadığımı ve bana ihtiyacı olduğunu hatırlattı. 

Birkaç dakika önce geçmişimi aydınlatmaya çalışarak gerçeklikten daha da uzaklaştım… 

Şimdi, herkes benim aklımı kaçırdığımı düşünüyor ama ben onun gerçek olduğunu ve ne gördüğümü biliyorum… 

Bana inanıyor musun?



... Öfkeliyken bile aşk en can yakacak şekilde ruhunuzdan tutup çekiştirir sizi...

Kitabın kurgusu tek kelime ile muhteşem..! İlk sayfadan yazarın kalemi, kelimeleri sizi kitaba bağlıyor. Rahatsız eden bazı kısımlar vardı tabikii, ama orayı da atlayın bi zahmet. Önemli olan o muazzam final ::)

Bunların hikayenin bir parçası olduğunu sanırdım. Ama değillermiş. Sadece birer noktalama işaretinden  ibaretlermiş- gerçekte kim olduğunun başlangıcı.

Caraadine, Naomi. Mahkeme kararıyla Fairfax Ruh Hastalığı Enstitüsü'ne yatırılıyor. O akıl hastanesinde beyaz oda da sürekli Lana'nın babası, Max, Lachen'ı görüyor. Ama onlar yok, olsa zaten bu enstitüde olmazdı...

Rüya görebilirim. Hayal kurabilir ve umut edebilirim ama bu hiçbir şeyi değiştirmeyecek. Ve en korkutucu olan da bu hikayenin bu kadar olmadığını biliyor oluşum...

İlk başlarda hep Lana ile çok yakın arkadaş olduklarını benimsemiştim. Yazar da bu düşünceyi beynimize yerleştiriyor. Ana konusu Lana'nın babasının kızına 10 yaşından beri ona tecavüz etmesine dayanıyor. Ve o zamanların birinde Naomi onları görüyor. Sorunların başlangıcı böyle başlıyor. 

...Gözyaşları ve öfke yeterli olmayınca belki de ölmek acısına son vermenin garantili yolu olacaktı.

Terapi sırasında 'Neden buradayım?' sorusuna cevap bulmak için Naomi'nin ağzından sorunun en derinine iniliyor.

"Acı asla beni terk etmeyecek." 
Sesi güçlendi ve dünya yavaşça karardı.
Uyandığımda Fairfax'teydim.

Ara sıra geçmişten alıntılar, bazen de şimdiki zamandan anlatılmış. Kitabı merak içinde okuyorsunuz. 'Sorun ne?' cevabını bulmak için okudum. Ve cidden finalı mükemmel. Ama sizi şunu söyleyeceğim; Sakın Naomi'nin akıl hastanesinde yattığını unutmayın...

Özgürlük insanı çarpan bir şey, evet, ama hayatım yerle bir olurken altında yatan gerçeği görüyorum: özgürlüğün bir bedeli var.
Ama keşke biri bana bu bedelin hayatım olduğunu söyleseydi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS