Kocan Kadar Konuş - Şebnem Burcuoğlu | Kitap Yorumu

5 Mart 2016 Cumartesi



"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır, bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem.



Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekâr kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok!"


Evli misin?
Ya nişanlı?
Sevgilin var mı?
O da mı yok!
Yaş kaç?
Hmm. Anlaşıldı.



Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var -ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşınkankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş.


Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş…


Evde kalmış kızları piste alalım... 
30 yaşına gelip hala evlenmeyenler varsa bu kitap onlara çok samimi gelecektir. Çoğu kişinin de filminden tanıdığı kitap filmin aynısı diyebilirim. 

"Kadın ve erkek iki ayrı cins olarak adlandırılmadan önce, küre biçiminde varlıklarmış. Öylesine zeki, becerikli ve yaşam dolularmış ki, tanrılar kendilerini bu mükemmel uyum karşısında tehdit altında hissetmiş. Zeus küreyi ortadan ikiye bölmüş ve insanlığın baştaki bütünlüğü kaybolmuş. Bu noktadan sonra ortaya çıkan kadın ve erkek arasında iki farklı anatomi, iki farklı düşünce yapısı belirivermiş. Yeniden bütünleşmeye çalıştıkça tüm enerjilerini tüketmişler ve sonunda tanrılar için bir tehlike olmaktan çıkmışlar. 
"Her insanın, başka birinin diğer yarısı olduğu savına inanıyor musunuz? Kendinize uygun öteki yarıyı arayıp, yaradılıştaki bütünlüğü mü arzuluyoruz sizce? Yoksa bu sadece bir hikâye mi? Hepsinden önemlisi, Zeus geri zekalı mı? Sana ne be? Küre şeklinde mutlu mesut yuvarlanıp gidiyormuşuz işte... Sen zaten tanrı doğup, en yüksek limitten SSK emeklisi olmuşsun. Biz gariban asgari ücretli ölümlülerle alıp veremediğin neydi? Karına, kızına göz mü diktik? Ben çorabımın diğer tekini bulamıyorken şimdi nereden bulayım küremin yarısını?"

Efsun kendisinden küçük olan kuzeni Merve'nin evlenmeye hazırlanması, kendisini sorguya götürür. Tabii kendisi de normal bir Türk kızı, illa ki kendinizden bir şeyler bulursunuz. Kendisi kuaförle arası olmayan kitaplara gömülmüş 'doğallığın dibi' diyebileceğim biri.

Ailesi ile diyalogları bana kahkaha attırdı. Çok akıcı bir kitap. Babası, emekli olduktan sonra annesinin işlerine kendini adamış. Haftalık dizi çizelgesi çıkarmak  nedi ya :D

Ailesinden bahsetmişken Efsun'a yapılan baskıları hafife almayalım. Annesi ayrı bir yandan anneannesi başka bir yandan... 

"Ey Türk kızı! Birinci vazifen, 10 saniyelik basit bir konuyu 1 saatlik problem yumağına dönüştürmek üzere erkeğine trip atmak, onu çıldırtmak, zıvanadan çıkarmaktır!"


Kuzenleri Türk kızlarının kitabını yazmış gibilerdi :D Bir Türk kızı mesaja hemen cevap vermemelidir. Erkek beklemelidir. Erkeğin kalbine midesinden gidilir falan. Ki bu özelliklerin hiç biri Efsun'da yok. 
Sınan da zaten Efsun'un doğallığını kendi gibi davranmasını sevmişti. Ee gelin bakalım Efsun Sinan'ın yanında doğal olabiliyor mu?

"Akli dengem yerinde şükürler olsun ama baktım ki kafama göre birini bulamıyorum bende Sabahattin Ali'ye sığınmaya karar verdim. İnsanlar para ve statü uğruna bir başkasına hayatını adarken Sabahattin Ali'yle arkadaşlık etmem çok saçma bir şey olmasa gerek."

Özellikle Sabahattin Ali ile konuştuğu kısımlara bayıldım. Kitap 2013 de basılmış. Eh o zamanlarda Kürk Mantolu Madonna ünlüydü. Yazarımızda pek bi sevmiş. 


İkinci kitapta maceraya devam.Bir dahaki yoruma görüşmek üzere..!

6 yorum:

  1. Ya cok komik yaziyor gerçekten ben iki kitabinifa sevetek okudum ama filmini bidaha izlemem sanırım. Takibe aldim bende beklerim...

    YanıtlaSil
  2. Aynen iknci kitabı için ssbırsızlanıyorum 😊 Sende takiptesin...

    YanıtlaSil
  3. Filmi çok sevmiştim ama kitabı okumadım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Her iki kitabınıda okudum filmini de izledim...tavsiye ederim herkese...blogumda her iki kitap ve film hakkin da yorumlarımda mevcut:) paylaşımın için teşekkürler...tekrar kitap ve film hakkında farklı kalemleri okumak iyi geldi :) bloğunu takibe aldım...

    YanıtlaSil

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS